Bilgilendirme : Bu konu 3925 gün önce baþlatýldý . Konu baþlangýnç tarihi güncel deðilse Konu güncelliðini yitirmiþ yada bu konu ile ilgili son cevap yazýlmýþ olabilir. Eðer yazýnýz doðrudan bu konu ile ilgili deðil ise yeni bir konu baþlatmanýzý tavsiye ederiz....
http://i.tmgrup.com.tr/otohaber/galeri/servis/yakit-tuketimi-nasil-duser/001_d.jpg
Motor yaðý deyip geçmeyin. Hareketli motor parçalarý arasýnda film oluþturarak sürtünmeyi önleyen motor yaðýnýn görevi bu kadarla sýnýrlý deðildir. Yað kanallarý içerisinde dolaþarak parçalarýn soðumasýný saðlayan motor yaðý, korozyonunun oluþmasýný da engeller. Motor için önemli olan bu sývýnýn zamanla kimyasal yapýsý bozulacaðý için akýcýlýðý azalýr. Bu nedenle motor yaðý, yað filtresiyle birlikte düzenli
Bu konu 8895 kez görüntülendi 0 yorum aldý ...
Yakýt Tüketimi Nasýl Düþer?
8895 Reviews
-
- Offline
Uye No : 581
Yakýt Tüketimi Nasýl Düþer?

Motor yaðý deyip geçmeyin. Hareketli motor parçalarý arasýnda film oluþturarak sürtünmeyi önleyen motor yaðýnýn görevi bu kadarla sýnýrlý deðildir. Yað kanallarý içerisinde dolaþarak parçalarýn soðumasýný saðlayan motor yaðý, korozyonunun oluþmasýný da engeller. Motor için önemli olan bu sývýnýn zamanla kimyasal yapýsý bozulacaðý için akýcýlýðý azalýr. Bu nedenle motor yaðý, yað filtresiyle birlikte düzenli olarak deðiþtirilmeli. Aksi halde parçalar arasýnda artan sürtünme sonucu motorun ömrü hýzla kýsaltýrken, verimi azalýr ve yakýt tüketimi artarak yüksek masraflar çýkmasýna neden olur.

Klima, hareketini motordan aldýðý için yakýt tüketiminin artmasýna neden olur. Bu küçük tüketim farký klimanýn uzun süre çalýþmasýyla katlanarak artar. Özellikle küçük hacimli motorlarýn zorlanarak çalýþmasýna neden olabilir. Yokuþ yukarý çýkýþlarda ise motor yükü artarken klima motorunun araç motorunu daha da yormamasý için yine klima kapatýlmalýdýr. Klimanýn her çalýþmasýnda yakýt tüketiminin arttýðý unutulmamalý.

Lastikler, otomobille zemin arasýnda bir bað kurduðu için lastik hava basýncý otomobilin sürüþ özelliklerini belirleyen en önemli etkendir. Özelikle düþük hava basýncý, lastiðin yuvarlanma direncini arttýrýr. Düþük hava ile dönmekte zorlanan lastikler, motorun çalýþmasýný, direksiyon tepkilerini ve fren mesafesini uzatýr. Düþük hava basýncýna sahip lastikler; aktarma organlarýný ve motoru zorlayarak, yakýt tüketimini yüzde 20'ye varan oranlarda arttýrýr.

Aðýrlýk, otomobilin yakýt tüketimini direkt olarak arttýrýr. Özellikle, metal takým çantasý, stepne, müzik sisteminin bas kutusu, kalite standartlarýna uymayan ve sonradan takýlan gereksiz aksesuarlar yakýt tüketimin artmasýnda önemli rol oynar. Buna basit bir örnek verirsek; yolda yürürken elinizde bulunan 5-10 kg'lik yük sizin daha fazla yorulmanýza neden olur. Aðýrlýk ne kadar azsa tüketim o denli düþüktür.

Araç hýzlandýkça, tekerlekte oluþan yuvarlanma direnci de artar. Ayrýca aracý etkileyen rüzgar direnci taþýt üzerindeki hareket dirençlerini arttýrýr. Tüm bunlar yakýt tüketimini etkilerken bunlar üreticilerin hesapladýklarý kuvvetlerdir. Ancak yüksek hýzlarda açýk camdan içeri giren hava, otomobilin aðýrlýðýný arttýrýrken gidiþinde de ters kuvvetler oluþturur. Bu da yakýt tüketiminin artmasýna neden olur. Özellikle açýk kasalý kamyon ve kamyonetler için uzun yolda kasanýn üzerine branda örtülmemesi de yakýt tüketimini ciddi oranda arttýrýr.

Ýlk kalkýþ anýnda motor, 1 gram havaya 1 gram yakýt tüketir ve bu kaçýnýlmazdýr. Otomobilin ani kalkýþlarýnda motorun iç sürtünmeleri artacaðýndan yanmamýþ yakýtýn yanma odalarýna gitmesi tüketimi ciddi oranda yükseltir. Ani hareketlenmeler, motorun dýþýnda yürüyen aksam ve lastikleri de zorlayacaðýndan yakýt tüketimi katlanarak artar.

Otomobilin vites deðiþiminde ideal motor devrini yakalayarak kullanmak, yakýt tüketimi için etkin rol oynar. Özellikle yakýt tüketimiyle doðrudan iliþkili olan sürtünme ve hareket dirençleri devirli kullanýmlarda en az etki gösterir.

Bir otomobilin yakýt tüketiminde optimum deðeri yakalamasý, frenleme anýnda güvenli durmasý ve sürücünün hareket yeteneðini kaybetmemesi için 90 km/s ideal bir hýzdýr. Otomobil 90 km/s'nin üzerine çýktýðýnda yakýt tüketimi katlanarak artarken sürücünün aracý sabit hýzla kullanmamasý tüketimi yükseltir.

Her motorun kendine ait karakteristik özellikleri olduðu için motor yaðlarý da kendi aralarýnda gruplandýrýlýr. Otomobil üreticileri tarafýndan belirlenen viskozite kodlarý motor yaðý özelliklerini belirler. Bu kodlamaya 20W 50'yi örnek verirsek burada 20, düþük çalýþma sýcaklýðýný, 50 ise yüksek çalýþma sýcaklýðýný belirler. Viskozite, yüksek ýsýlarda kalýnlaþma saðlarken düþük ýsýlarda ise pasif kalýr. Her motor için önerilen yaðýn kullanýlmasý motorun aþýnmasýný hýzlandýrmamak ve yakýt tüketimini arttýrmamak için önemlidir.

Þehir içinde start/stop sistemli araçlarda, bu sistemin kapatýlmamasý yakýt tüketimini düþürmenin bir diðer yoludur.

Rüzgar direnci artan otomobilin yakýt tüketimi de artar. Bu nedenle özellikle uzun yolculuklarda araç camýnýn fazla açýlmasý tüketimi olumsuz etkiler.

Port bagaj gibi ekstra donanýmlar, aracýn aðýrlýðýný ve rüzgar direncini yükselteceðinden tüketimde cebinizi ekstradan yorar.

Bilinenin aksine enjeksiyonlu otomobillerde vitesi boþa atmak tüketimi düþürmek yerine arttýrýr.

Özellikle doðru vites deðiþtirmek ve yeni otomobillerdeki vites deðiþim göstergelerine riayet etmek tüketime olumlu katký saðlar.
-
Konu Bilgileri
Bu Konuya Gözatan Kullanýcýlar
Þu an 1 kullanýcý var. (0 üye ve 1 konuk)
Benzer Konular
-
Android O.S Uygulamalar - Yazýlým vs.. forum içinde, yazan usta_399
Yorum: 0
Son Mesaj: 09.Eylül.2016, 12:35
-
Windows 10 forum içinde, yazan usta_399
Yorum: 0
Son Mesaj: 05.Aðustos.2016, 18:21
-
Bunlarý Biliyormusunuz forum içinde, yazan kaptan-8
Yorum: 0
Son Mesaj: 05.Nisan.2014, 06:06
-
Diðer Sporlar forum içinde, yazan kaptan-8
Yorum: 0
Son Mesaj: 16.Mart.2014, 16:44
Bu Konudaki Etiketler
Yetkileriniz
- Konu Acma Yetkiniz Yok
- Cevap Yazma Yetkiniz Yok
- Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
- Mesajýnýzý Deðiþtirme Yetkiniz Yok
-
Forum Kurallarý