Bilgilendirme : Bu konu 4284 gün önce baþlatýldý . Konu baþlangýnç tarihi güncel deðilse Konu güncelliðini yitirmiþ yada bu konu ile ilgili son cevap yazýlmýþ olabilir. Eðer yazýnýz doðrudan bu konu ile ilgili deðil ise yeni bir konu baþlatmanýzý tavsiye ederiz....
Sadece kazlar deðil, martýlar, pelikanlar gibi büyük su kuþlarý da filo olarak toplu halde giderken 'V' þekli oluþturarak uçarlar. Bunun nedeni ile ilgili kesin olmayan, tartýþmaya açýk çeþitli görüþler vardýr. Biz bunlardan en çok raðbet gören ikisinden bahsedelim.
Birinci görüþe göre, sürünün 'V' þeklinde uçmasýnýn amacý enerji tasarrufudur. Bu uçuþ þekli ile öncelikle en öndeki kuþ, bir arkadaki kuþa gelecek rüzgarý ve hava direncini engeller ve daha az enerji sarf
Bu konu 7578 kez görüntülendi 0 yorum aldý ...
Kuþlar niçin 'V' þeklinde uçuyorlar
7578 Reviews
-
- Offline
Uye No : 42955
Kuþlar niçin 'V' þeklinde uçuyorlar
Sadece kazlar deðil, martýlar, pelikanlar gibi büyük su kuþlarý da filo olarak toplu halde giderken 'V' þekli oluþturarak uçarlar. Bunun nedeni ile ilgili kesin olmayan, tartýþmaya açýk çeþitli görüþler vardýr. Biz bunlardan en çok raðbet gören ikisinden bahsedelim.
Birinci görüþe göre, sürünün 'V' þeklinde uçmasýnýn amacý enerji tasarrufudur. Bu uçuþ þekli ile öncelikle en öndeki kuþ, bir arkadaki kuþa gelecek rüzgarý ve hava direncini engeller ve daha az enerji sarf etmesini saðlar.
Bunun bir baþka örneði de bisiklet takým yarýþlarýnda birbiri arkasýna saklanarak giden ve sýk sýk en öndekini deðiþtiren yarýþmacýlarda da görülür. Araba yarýþlarýnda da arkadaki araba öndekine mümkün olduðunca yaklaþarak, onun kestiði rüzgar ve hava akýmýnýn avantajý ile daha az yakýt harcamayý amaçlar. Bu þekilde uçan kuþlarda da sýk sýk en öndeki liderin deðiþtiði ileri sürülmektedir.
Yine bu görüþe göre, öndeki kuþ kanadýný çýrptýðýnda, kanadýnýn ucunda bir hava boþluðu, yani bir girdap yaratýr, arkadaki kuþ buraya yükselen havayý kanatlarýnýn altýnda bularak ve daha az enerji sarf ederek yüksekliðini muhafaza eder. Bu kuþun hareketinden de bir arkadaki kuþ faydalanýr.
Bu uçuþ þeklinin daha ziyade büyük kuþlarda görülmesinin nedeni de bunlarýn büyük kanatlarý ile yarattýklarý hava hareketinin büyüklüðü ve arkadaki kuþun iþine yarayabilmesidir. 70'li yýllarda yapýlan bir araþtýrma sonucunda, 25 kuþluk bir filonun bu þekilde uçarak, uçuþ mesafesini yüzde 75 artýrabildiði ileri sürülmüþtür. Ancak bu teoriye göre her kuþun öndeki ile ayný mesafe ve açýda uçmasý ve senkronize yani eþ zamanlý kanat çýrpmasý gerekir ki, bu, gerçekte mümkün deðildir.
Ýkinci bir görüþe göre ise, kuþlarýn gözleri baþlarýnýn yanýndadýr, dolayýsýyla tam önlerini göremezler. Bu uçuþ þekli ile sürünün fertlerinin birbirini görerek, kaybolmadan bir arada kalmasý saðlanýr.
Bu görüþe karþý olanlar ise kuþlarýn geceleri de uçtuklarýný, bu nedenle öndeki kuþu görmenin önemli olmadýðýný zaten sürüyü kuþlarýn baðýrýþlarýnýn bir arada tuttuðunu ileri sürüyorlar. Çok basit gibi görülen bu olayýn bile sebebi tam öðrenilmiþ deðil, belki de görüþlerin bileþimi, yani hepsi doðru. Kuþlar konuþabilseler de anlatsalar!
alýntý
TÜM KONULARIM ALINTIDIR YALNIZCA TANITIM VE BÝLGÝ AMAÇLIDIR
----------------------------------
Sungate TÝTAN 4K UHD
0.8°W-4.9°E-7.0°E-9.0°E-13.0°E-16.0°E-19.2°E-39.0°E-42.0°E-46.0°E
-
Konu Bilgileri
Bu Konuya Gözatan Kullanýcýlar
Þu an 1 kullanýcý var. (0 üye ve 1 konuk)
Benzer Konular
-
Bunlarý Biliyormusunuz forum içinde, yazan kaptan-8
Yorum: 0
Son Mesaj: 05.Nisan.2014, 08:40
-
Bunlarý Biliyormusunuz forum içinde, yazan kaptan-8
Yorum: 0
Son Mesaj: 05.Nisan.2014, 08:39
-
Bunlarý Biliyormusunuz forum içinde, yazan kaptan-8
Yorum: 0
Son Mesaj: 05.Nisan.2014, 08:30
-
Bunlarý Biliyormusunuz forum içinde, yazan kaptan-8
Yorum: 0
Son Mesaj: 05.Nisan.2014, 07:41
-
Bunlarý Biliyormusunuz forum içinde, yazan kaptan-8
Yorum: 0
Son Mesaj: 05.Nisan.2014, 06:02
Bu Konudaki Etiketler
Yetkileriniz
- Konu Acma Yetkiniz Yok
- Cevap Yazma Yetkiniz Yok
- Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
- Mesajýnýzý Deðiþtirme Yetkiniz Yok
-
Forum Kurallarý