Esasýnda en kolay üretim biçimi kare kesitli kurþun kalemdir ama yazarken elde tutulmasý pek kolay deðildin Yuvarlak kalemlerin elde tutulmasý kolaydýr ama üretimi pahalýdýr.

Altýgen kesitli kalemler ise orta yoldur. Yuvarlak kesitli kalemler kadar kullanýlmasý kolay ve üretimi daha ucuzdur. Sekiz yuvarlak kurþunkalem için harcanan aðaçtan, dokuz altýgen kesitli kalem yapýlabilir ve üretim safhasý bir kademe daha kýsadýr. Tabii ki, alýcýlar için üretim maliyetlerinin pek önemi yoktur.


Altýgen kesitli kurþunkalemlerin öbürlerine göre hala on bir kat daha fazla tercih edilmelerinin sebebi, belki de konulduðu masada yuvarlanýp, aþaðýya düþmemeleridir. Kurþunkalemlerin dýþýnýn sarýya boyanarak satýþý 1854 yýlma dayanýr. Ancak 1890 yýlma kadar bu rengi kullanmak çok önemsenecek bir faktör deðildi.


1890 yýlýnda Avusturya'da L&C Hardtmuth Co. isimli þirket öyle bir kurþun kalem üretti ki, diðer üreticiler de bu kaliteyi yakalamak zorunda kaldýlar. Bu kurþunkaleme meþhur Hindistan elmasý olan 'Koh-I-Moor' adý verilmiþti ve altýn sarýsýna boyanmýþtý. Ayrýca içindeki siyah renkli kurþun ucuyla birlikte Avusturya-Macaristan imparatorluðunun bayraðýný oluþturuyordu.


Bu kurþunkalem o kadar beðenildi ve o kadar baþarýlý oldu ki, sarý renk kurþunkalemdeki kalitenin bir simgesi olarak kaldý. Diðer kurþunkalem üreticileri de bu baþarýdan pay alabilmek için ürünlerini piyasaya sarý renkte sürmeye baþladýlar. Bugün hala piyasada olan dört kurþunkalemden üçü san renktedir.


Kurþunkalemlerin içinde kesinlikle kurþun yoktur. Ana madde olarak kullanýlan grafit 40 deðiþik malzeme ile karýþtýrýlarak, yüksek sýcaklýkta çok ince çubuklar haline gelene kadar preslenir. Zaten kurþun çok zehirli bir elementtir. Kurþunkalem denilmesinin sebebi 16. yüzyýlda grafiti bulan Ýngiliz bilimcinin onu bir çeþit kurþun elementi sanmasýdýr. Ancak 200 yýl sonra grafitin bir çeþit karbon olduðu anlaþýldý.


alýntý