Mimar Sinan'ýn "ustalýk eseri" Selimiye Camisi’ni geçen yýl 1,5 milyon kiþi ziyaret etti.
Edirne Kültür ve Turizm Müdürü Ahmet Hacýoðlu, yaptýðý açýklamada, Selimiye’nin her zaman bir çekim gücü olduðunu söyledi.

Son zamanlarda ziyaretçi sayýsýnýn pek çok etkene baðlý olarak arttýðýný belirten Hacýoðlu, "Öncelikle Selimiye ve Edirne tanýtýmlarý ve Selimiye'nin UNESCO listesine kabulü sonrasý Selimiye dünyanýn dört bir yanýndan ziyaretçi akýnýna uðruyor” dedi.

Hacýoðlu, mimarinin zirve yapýsýný, taþýn bir deha elinde nasýl bir þahesere dönüþtüðünü dünyanýn her yanýnda yaþayan insanlarýn görmesi gerektiðini ifade ederek þöyle konuþtu:

"Selimiye'yi inanç turizmi kapsamýnda Türkiye'den ziyaret edenler yanýnda Hindistan'dan, Japonya'dan, Çin'den insanlar bu muhteþem eseri ziyaret etmek için kente geliyor. Geçen yýl 1,5 milyon kiþi Selimiye'yi ziyaret etti. Kendisini Mar-u natuvan (güçsüz karýnca) olarak niteleyen Mimar Koca Sinan'ýn bu eser Osmanlý'nýn zirve eseridir. Bu zirvenin ötesi yoktur. Hiç kimse iddia edemez ki bir eserle bir þehir bu kadar baþka bir yerde özdeþleþsin. Edirne, Selimiye'dir, Selimiye Edirne..."

Ýl Kültür ve Turizm Müdürü Hacýoðlu, bu yýl Vakýflar Genel Müdürlüðünce Selimiye Camisi'nde baþlanacak restorasyon çalýþmalarý sýrasýnda caminin hem ibadete hem ziyarete açýk olacaðýna iþaret etti.

Mimar Sinan’ýn ustalýk imzasý Selimiye ve Risale-i Nur'da Mimar Sinan...

Mimar Sinan (1490-1588) kimdir? Risale-i Nur'da Mimar Sinan örneðiyle hangi önemli hakikatler anlatýlmaktadýr?

Serhat boyunda bir usta mührü

2. Selim'in emriyle 1568-1575'te yaptýrýlan cami, iç bölümüyle bin 620 ve toplamda 2 bin 475 metrekarelik bir alaný kaplýyor. Kesme taþtan yapýlan cami, mimarlýk tarihinde en geniþ mekana kurulmuþ yapý olarak nitelendiriliyor.

Cami, mimari özelliklerinin eriþilmezliði yanýnda, þadýrvaný, taþ, mermer, çini, ahþap sedef gibi süsleme özellikleriyle dikkati çekiyor. Selimiye Camisi'nin mihrap ve minberi de mermer iþçiliðinin baþ yapýtlarýndan sayýlýyor.

Dönemin teknolojisi düþünüldüðünde "imkansýz" denilen birçok mimari tekniðin baþarýyla uygulandýðý camide detaylar da dikkat çekiyor.

Tek kubbeli olmasýnýn Allah'ýn birliðine yorumlanmasý, dört minarenin dört ha****yle özdeþleþtirilmesi, pencerelerin beþ kademeli oluþunun Ýslam'ýn þartlarýný simgelediði, dört vaaz kürsüsünün dört mezhebe iþaret ettiði ve minaredeki 12 þerefenin namazýn 12 farzý olduðuna yönelik inanýþlar hala canlýlýðýný koruyor.

Ýnþasýna 1568'de baþlanan ve 7 yýlda tamamlanan Selimiye Camisi'nin temelinin oturmasý için 2 seneye yakýn beklendiði de rivayetler arasýnda yer alýyor.